Monday, 13 June 2011

cari bakal isteri berdasarkan kejaya ??

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera..

rasa macam dah lama kan aku tak update blog aku nih,,,
wellll... aku kan wanita bekerjaya.. masa memang padat lahh... hehehe..

aku nak kongsi pendapat sikit dengan korang korang suma nih,,,
berdasarkan pandangan aku lahhhh... version aku kann.. setiap orangkan ada pandangan masing masing...
nih pandangan aku.. kalau salah tu mohon maaf selamat hari raya :)

SITUASI A
kawan aku : aku nak cari awek nurse lahh
aku : nurse ?? asal nurse ?? sebab ??
kawan saya : nurse pandai jaga pesakit.. kalau aku kawen dengan dia confirm confirm dia pandai jaga aku jugak tak kira la sakit ka hape.. idak gituu ??
aku : owhh.. boleh ehh nilai orang macam tu ??
kawan kite : bolehhhhh

SITUASI B
rakan aku : aku nak cari awek chef lahhh.. tobat tobat pandai masak ! heaven la hidop aku.. nak makan apa suma boleh dapat ! 
aku : ehhhh kaw pon sama la dengan ******.. nak cari awek pon nak tengok keja apa... -__-'

SITUASI C
aku : wehhh kaw nak cari awek macam mana pulak ?? si *** nak awek nurse si **** nak awek chef.. kaw ??
sahabat aku : aku nak awek model lahhh.. cun doe !!!
aku : sebab cun ja ??
sahabat saya : yelahhhhh.... bangga kot dapat bini lawa... hahaha
aku : -___-'

nilahhh kawan kawan aku.. nak bini yang hebat hebat... yang superb superb ja.. diri sendiri harammm...
aku rasa kawan kawan aku ni dah salah tafsir lahhh...
mana boleh nak nilai orang tu dengan kerjaya ja... mak aku bukan model bukan chef model jauh sekali lahhh...
tapi elok ja dia jaga family aku kan.. terjaga jugak kami satu family even sakit ka tak sakit ka..
mak kaw pon bukan nurse jugak tapi family kaw ok kan kan... haha

perempuan nih even dia bukan chef kalau dah suami dan anak anak nak makan hape pon dia akan cuba sebaik mungkin untuk melaksanakan hajat si suami dan si anak anak.. cewahhhhh...
liya cakap macam orang dah kawen ja... :)

kalau nak kawen berdasarkan rupa lagilah salah... tapi tu la yang orang laki pandang sekarang..
nak rupa ja cantik... cuba korang bayangkan kecantikkan bini korang yang Maha Esa ambik balik.. korang boleh terima ka bini korang tu ?? bolehh ?? tanya lah diri sendiri..

kalau nak tengok berdasarkan kerjaya bini yang keja sebagai waiter pon ok hape..
jadi waiter ingat senang ka.. nak kena sabar dengan karenah pelanggan yang macam macam tu.. susah beb !
kawen dengan waiter dapatlah korang bini yang penyabar ye dakkk... hahaha

Jika wanita solehah dan beragama = 1
Jika dia cantik, tambah 0 kepada 1 = 10
Jika dia kaya, tambah lagi 0 = 100
Dan jika dia dari keluarga baik-baik, tambah lagi 0 = 1000

Tetapi jika yang "1" tiada, maka tiada apa yang tersisa pada wanita tersebut kecuali "0".


liya cakap : wanita yang baik untuk lelaki yang baik begitulah jugak sebaliknya :)

12 comments:

AdibAzizi said...

suka part last yg nombor tu .. hehe :)

Anonymous said...

j hahaha

liya alia said...

@adibazizi : yang tu ambik copy paste dari oarng punya sebab suka jugak lah.. hehe :)

liya alia said...

@anonymous : hahahahaha.... nak join gelak jugak..

nik lan nik mat said...

ramainya hang pnya mmbr laki..

anywy, cheq plak nak kawin dgn blogger..muahaha

liya alia said...

@nik lan nik mat : cek ambik engineering memang la ramai laki.. kelas ada 27 orang.. dalam banyak banyak tu 7 orang ja pompuan.. tragis gila en..

apa sebab pulak nak kawen dengan blogger ??

nik lan nik mat said...

jeles ni...jeles ni...muahaha

kalo kawin ngn blogger nnt kat umh x kene bebel sbb kalo dia mrh nnt dia luahkan kt blog...huhu

liya alia said...

@nik lan nik mat : tayah jeles jeles la.. suma kawan and gila gila.. hehe

owhhh... macam tu eh ?? kalau saya nak bebel saya bebel jugak.. haha.. lagi puas cakap depan depan.. kan kan haha

nik lan nik mat said...

knp hang plak yg nak bebel..ceq kata bini ceq nnt la...huhuhu

liya alia said...

@nik lan nik mat : ni kalau dengan laki cekk la...-____-'

nik lan nik mat said...

igt hang yg kuat perasan..rupanya ceq yg kuat perasan...hahaha

liya alia said...

@nik lan nik mat : cek tak kata papa naa... hang yang mengaku sendiri.. haha