Tuesday, 7 June 2011

jom kawen !

Assalamualaimum dan Selamat Sejahtera..

asal korang suma tak tido lagi nih ?? dah pagi lah.. pegi tido cepat..
ceh !! dia pon tak tido lagi nak suruh orang tido pulak kan... teehee..
dah tu gila kot nak ajak orang kawen kawen pulak..

aku bukan apa... time time cuti sekolah ni biasa lah.. ramai sangat orang kawen kan..
aku pon nak jugak.. kahkahkah.. gatal !
tapi kan tapi kan.. kalau ikotkan umur aku da bole kawen kan kan.. hehe

tapi sorilahhhh.. aku tak nak la suma tu.. aku baru 20 tahun la..
takde life la kalau kawen awal awal.. tak bole nak enjoy...
nak bekawan.. suma tak bole..

actually bole ja nak kawen awal.. tapi aku rasa bukan aku lah golongan tu..
aku rasa aku ni macam budak budak lagi kot.. macam mana nak jadi mak budak pulak kan...
iskk.. tak besedia la aku..

lagipon aku mana ada calon.. wuwuwu.. sedih kan sedih kan..
calon pon takde macam mana nak kawen.. macam mana macam mana..

kawan : cantik tak cincin nih ?? (sambil tunjuk cincin emas dekat aku)
aku : wahhh !!! cantik.. cantikkk... nak try bole ?? (dengan muka tak malu)
kawan : eyyyyy... mana bole.. cincin tunang aku kot !
aku : hah ! hang da nak betunang ka ??
kawan : hehehe.. yelahhh.. bulan 8 ni..
aku : ok, jemput aku :)

kawan yang sebaya dengan aku pon dah nak kawen.. aku nih calon pon takde lagi..
takpe takpe.. tak jeles pon !! haha
susah kot nak pikul tanggungjawab jadi isteri orang..
jadi isteri senang.. nak jadi isteri yang solehah dan perfect tu.. itu yang aku mahu :)

*tak sabar nak pakai baju pengantin nih.. h0ho

ok lah suma !! selamat kawen yerp.. hahaha

liya cakap : aku tengah tunggu calon suami nih *gatal !

20 comments:

nik lan nik mat said...

jom!

liya alia said...

@nik lan nik mat : mak cakap jgn nakal nakal ;)

nik lan nik mat said...

hakhak...ok2..x buat da psni

waRDah a.k.a QiQi said...

erm.... nak jadi isteri solehah tak susah cik liya... taat pada Allah, Rasul, ibu bapa, suami dn jaga kehormatan.... insya Allah, syurga lah tempatnya.. amiiin...:)

moga bertemu jodoh yg membawa ke syurga, amiiin... :) doakan tuk wardah jugak ek... lalalalala~

Semut Senyum said...

sabaq dik.. wat pa nak kawen awai2..tak best... umuq 20 bagi kak, bukan fasa melangkah alam perkahwinan lagi... nak kawen ni dia mai dgn sendirinya... kita sendiri yg akan tau bila kita nak kawen nanti ...percayalah.

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said...

sabar² kan lah yer...baru 20thn...ade 3-5thn lagi tu....tapi kalau dah sampai seru awal...ape salahnye...hehe

liya alia said...

@nik lan nik mat : go0d go0d.. ikot cakap betul ini budak.. haha :)

liya alia said...

@wardah : aminnn.. insyaAllah saya akan jadi yang solehah untuk suami saya nanti..

saya doakan untuk awak jugak yerp :)

liya alia said...

@semut senyum : yelahhhh.. saya pon xmau la kak kawen skunk.. muda gila lah pulak nak jadi mak orang... haha

liya alia said...

@defarhanoVII a.k.a BoyPJ : memang target kawen 25 lah kot.. xnak la skunk.. nak enjoy masa muda dulu.. hehe

Akulah Pak Lan said...

semoga berjumpa dengan jodoh yang sesuai

liya alia said...

@akulah pak lan : terima kasih atas doanya.. hehe

acan ketot said...

haha..
nak kawen jugak!!

ZouL said...

hahaha..kawen muda2 best...nnt umo 40 anak umo 20..sporting je jalan2 shopping2..haha

cara termantap naikkan traffic

liya alia said...

acan ketot : tu lahhh.. rasa macam nak jugakk.. ok ! gatalnya saya dekat situ.. hehe

liya alia said...

zoul : hahaha.. betul jugak kan.. nampak mcm jalan dengan member ja.. silap2 hari bulan mak lagi letoppzz dari si anak... hahaaha

rara pinkmafia said...

rara pun tak sabar nk kawen ni.hehehe

liya alia said...

@rara : mesti dah ada calon tu kan kan :)

Gadis Pantai Timur said...

cantik lah baju pengantin tu..

http://sweetgurlz11.blogspot.com/2011/06/titian-kasih.html

liya alia said...

@gadis pantai timur : hana tajima yang pakai tu buat lagi cantikk even dress tu simple jerp.. hehe