Wednesday, 19 September 2012

kutuk

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera..

dalam dunia ni normal la kan orang suka kutuk mengutuk ni. tak kira la kutuk belakang ka, kutuk depan ka, kutuk atas ka, kutuk bawah ka, yang pasti kutuk kutuk tu memang wujud.

well aku ni memang sokmo sangat dah kena kutuk weh. sampai dah lali. bila kena kutuk ni sampai dah tataw nak bagi reaksi apa. aku nak gelak ka, menangis ka, ntah. aku pon tataw.

" weh hang ni hitam la weh "

" hang pi kikih la weh kulit hang tu bagi putih sikit "

" hang ni kuruih la weh. dah macam papan "

" awat hang ni hitam sangat "

" hang ni dah la kuruih, hitam pulak. tak menarik langsung "

" aku panggil hang tamtam la sebab hang hitam "

masa first time kena kutuk sentap jugak la wa cakap lu. sapa tak sentap. awat hangpa ingat aku mintak ka jadi macam aku yang sekarang ni. kalau boleh mintak, memang aku mintak jadi perfect seperfect perfectnya la kan. sapa nak hidup serba kekurangan. sokmo kena kutuk. 

tapi Allah kan tak pernah buat silap. so, ada lah hikmahnya tu.

sekarang ni memang serius arr aku cakap. aku memang dah tak terasa langsung dengan semua suara suara sumbang yang dok kutuk kutuk aku tu. bila depa kutuk aku dah boleh gelak gelak lagi. macam takda kesan la kat aku kan. well. nama pon selalu kena kutuk. kalau setiap kali kena kutuk aku nak menangis maknanya memang 24jam la aku menangis that is because memang aku ni 24jam kena kutuk. haha

lagipon aku tak terasa sebab nak kata aku ni hitam tak jugak. aku rasa aku ni kategori sawo matang. ntah sebab apa la dia tu dok nampak aku la manusia paling hitam atas muka bumi ni. tapi tapi kalau tengok gambar gambar aku, aku tak la seputih tu sebenarnya. opss ! maaf maaf. aku tak main la edit edit gambar. tapi in photos aku nampak a bit putih sebab efek alam semula jadi. tu ja.

tapi sebab kutukan tu jugak la aku susah nak pecaya bila orang puji aku. aku susah nak pecaya bila ada orang nak rapat rapat dengan aku. besaq jugak kesan dalam hidup aku nih. thanks pal sebab meninggalkan kesan mendalam dalam hidup aku.

aku rasa aku kena report ni. aku kena penderaan perasaan. hahaha >.<

p.s : kutuk la aku hitam. nanti aku jadi seputih salju baru hang taw. hehe

Sunday, 2 September 2012

bertunang

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera..


Alhamdulillah. majlis pertunangan berlangsung dengan lancarnya seperti yang dirancang. phiuhh... penat jangan cakap. tapi bila tengok majlis berjalan smoothly rasa seronok pulak. penat lelah sampai tebeliak bijik mata punya bejaga malam sampai tak cukup tidoq consider as bebaloi la kan. well done all che puteh and co.


dua hari before majlis tunang tu dah busy dok prepare macam macam. sampai luka dua ketul jari aku punya semangatnya buat kerja. aceli tiga ketul jari aku yang luka. tapi yang seketul tu macam kecik sangat lukanya. so tayah nak buat teruk sangat lah kan. hihihik

tok : tudia kakak habes luka jari dok pesiang pelam.
aku : pisau tajam sangat. susah nak control
tok : takle kawen lagi la macam tu
aku : -__-'



pastu masa malam sebelum hari kejadian tu sibok pulak buat goodie bags and pelamin. memang kalut sakan la aihh seluruh kaum kerabat dok punya buat keja. but that's what i like the most. suka sangat berhimpun sanak saudara ramai ramai. riuh rendah rumah. macam funfair pon ada.


si bakal suami orang kuala lumpur dan si bakal isteri pulak ehem ehemmm sudah semestinya la orang penang. orang mana lagi. hikhikhik. memang neves jugak kan nak bertunang nih. time ni la nak jumpa bakal mak ayah mertua live depan orang ramai. nak melayan kerenah orang ramai yang nak begambar lagi. memang perlu kesabaran yang tinggi setinggi tingginya lah.


kan aku dah feeling feeling aku yang bertunang. ishhh. bukan aku lah. aku ni cuma orang yang tolong masak. orang yang tolong hidang hidang. ni ha orang yang bertunang tu. sepupu aku sebenarnya. hehehe. saja gedik gedik nak feeling aku yang bertunang. mana taw esok esok aku pulak bertunang. aku nak bertunang lambat lagi la gamaknya. still waiting my mr.right ;)

> gambar gambar dihari kejadian <
si pasangan bermanja manja pulak dahhh  >.<
mak dengan ayah aku pon nak feeling feeling time kawen kawen dulu kah ?  haha


the hantarans. bila orang balik semua pakat serbu nak cari makan -__-'


anaks anaks. ni baru sikit. ada lagi selori lagi anaks anaks.


le me and ayah.


family <3

dah penuh dah entry ni dengan gambar selonggok. so bubye all !
p.s : nanti nanti aku update cerita pasal aku pulak yang bertunang ehh. hihihi 

Wednesday, 29 August 2012

laksa oh laksa

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

tetiba aku curious sangat sangat pasal laksa ni. ya la kan. banyak sangat jenis jenis laksa ni. banyak gilaaaa. yang buat aku tertanya tanya sangat tu apa beza kesemua laksa laksa tu. yang aku taw laksa penang ja la sebab aku orang penang. mak aku selalu buat laksa penang ni ja la. 

so disebabkan aku tak suka rasa curious membelenggu hidop aku, aku pon google google la supaya aku dapat taw jawapan dia. hehehe. rajin bebenor aku nih.

aku takda la nak cerita cara buat laksa laksa ni. aku nak tunjuk saja apa yang membezakan laksa laksa ni. yang nampak dari mata kasaq sajalah. kalau nak teliti betoi betoi resipi dia jenuh aku. banyak kot laksa dalam mesia baq hang.

LAKSA PENANG.
kalau ikot mata kasaq aku la kan. laksa penang dapat dikesan bila laksa tu makan dengan salad, daun pudina, nenas dan teloq. so, hangpa semua setuju dak ??

LAKSA JOHOR.
kalau laksa johor pulak dah terang terang nampak dia tak guna laksa. dia guna spageti. pastu dia punya kuah macam kuah kari pon ada. sebab aku tengok resipi dia, dia ada guna serbuk kari daging. so yang tu la bezanya. kan kan. so simple XD

LAKSA KUALA PERLIS.
yang ni pulak sebab laksa dia makan dengan daun sup dan daun bawang kot. aku tak sure sebab aku tak jumpa salasilah laksa kuala perlis ni. sesapa tolong akuuu !!!

LAKSA KELANTAN.
masa google google depa cakap beza laksa kelantan sebab kuah dia putih. pastu dia cakap lagi laksa terengganu pon lebih kurang ja macam laksa kelantan. betoi dak sangkaan aku nih ?

LAKSA SARAWAK.
laksa sarawak bukan macam laksa yang lain sebab kuah dia tak buat guna ikan pon. kuah dia guna perencah laksa sarawak *ok aku tak penah taw pon ada perencah kuah laksa sebelum ni* pastu ada ayam dalam kuah dia. ok, aku terasa sangatlah pelik. huhu

LAKSA TERENGGANU.
laksa terengganu macam yang aku cakap tadi almost the same macam laksa kelantan. kuah dia warna putih sebab ada santan. pastu makan dengan belacan. 

LAKSAM.
yang ni pon senang ja nak tangkap beza dia guna mata kasaq. dua punya mee tu bukan laksa. aku tataw la apa kenama mee dia tu. tapi yang pasti dia almost macam kuey teow tapi dalam kedudukan yang berbeza. mee dia ni begulung gulung. makan terus cedok seketoi seketoi. 

okeh done dengan cerita laksa. seyesly susah jugak nak cari beza laksa laksa ni. naik tension jugak aku. aceli banyak lagi laksa aku rasa. tapi disebabkan aku rasa susah sangat nak cari bezanya aku pon stop. kahkahkah. 

adiosssa~~~

p.s : dem ! tetiba lapaq laksa. laksa penang yang mak aku buat. yummeh !

Tuesday, 28 August 2012

sejam di FULL HOUSE

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.

wassup wassup. selamat hari rayaaaaa.. ini sangatlah teruk. orang siap dah habes puasa enam aku baru nak wish selamat hari raya. hehehe. 

aku malas nak buat entry raya sebab raya ni aku rasa sangatlah worst. the worst raya ever. sebabnya baju raya mak aku tak sempat nak siap. nak begambaq pon tak feel sebab baju mak aku lain dari yang lain. dah tak sedondon. puiiii. ehh btw, tailor yang jahit baju raya mak aku tu adalah mak aku sendiri. haha ! so aku cerita ajelah event selepas raya. pon bolehhh. 

tadaaaaaaa !!!!!


ni adalah restoran yang bernama full house. dah awat, ingat full house ada kat korea sajorh. eh! sapa tak kenal dengan restoran full house ni kan. restoran yang berkonsepkan ala ala korea dan bertemakan warna putih secara keseluruhannya.


kat penang restoran ni ada kat times square. oh, hendaklah hangpa semua taw yang times square kat penang ni tak la se'gah' times square kat kuala lumpoq sana. seyes kalau hangpa sampai sini menyesai gila. apa pon takdak. bosan gila baq hang. macam mana la depa hidup kat times square ni. tadak life langsung.


ketahuilah jugak bahawa kami pi full house ni semata mata nak ambik gambaq banyak banyak. so kami minum air saja. sebab kalau tak beli apa apa takle masuk pulak kan. tapi air dia pon mahai. rasa besa saja. macam air kat bazar ramadhan pon ada.


lepas dapat air minum suku gelas terus biaq air tegedang atas meja dok pi bergambaq sakan. muka tataw malu semua. nasib baik pekerja pekerja dia semua sporting. memahami betoi.



pastu enn nak taw satu cerita dak. lepas pulun dok tangkap gambaq sana sini. duduk tempat nak posing posing kat tempat duduk baru terperasan full house ni ada jugak juai alcohol jugak. so ni akan menjadi kunjungan pertama dan terakhir aku kat sini. bye !

p.s : nanti nk pi cari kedai makan cantik cantik lagi :)